Na kółku matematycznym uczniowie sklejali z kartonu "matematyczne bombki" na świąteczna choinkę . Ola wykonała bombkę w kształcie sześcianu o krawędzi 3 cm .
Ile centymetrów kwadratowych kolorowego papieru potrzeba na oklejenie takiej ozdoby? Pomiń powierzchnię zakłądek potrzebnych do sklejenia

3

Odpowiedzi

2009-12-20T17:49:12+01:00
Pole pow. 1 sciany=3*3=9
9*6=54cm2
Potrzeba 54 cm2
2 5 2
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-20T17:51:04+01:00
Sześcian składa się z 6 ścian kwadratowych o boku 3cm:
3 * 3 = 9cm² (jedna ściana)
9 * 6 = 54cm² (całość)
Odpowiedź:
Do wykonania bombki potrzeba 54cm² papieru kolorowego
15 4 15
2009-12-20T17:55:20+01:00
Pole jednej ściany - 3 x 3 = 9cm kwadratowych
Pole całego sześcianu - 6 x 9 = 54cm kwadratowych
3 5 3