Odpowiedzi

2009-12-20T18:07:11+01:00
1.x-druga liczba
7/10*x-pierwsza liczba
4/10*7/10*x-40% pierwszej liczby
1/3*x-trzecia część drugiej liczby
4/10*7/10*x+1/3*x=4
28/100*x+1/3*x=4 /*300
84x+100x=1200
184x=1200
x=6 i 12/23
2.x-masa 2,7% roztworu soli
y-masa 0,9% roztworu soli
2,7*x+0,9*y=1,2*6 /*10
x+y=6
27*x+9*y=12*6
x+y=6 /*9
27*x+9*y=72
9*x+9*y=54
18x=18
x+y=6
x=1 litrów -masa 2,7% roztworu soli
y=5 litrów -masa 0,9% roztworu soli
1 1 1
2009-12-20T19:34:42+01:00
X-pierwsza liczba
y-druga liczba

y=x+30%x
40%x+1/3y=4

y=1,3x
0,4x+1/3y=4

y=1,3x=13/10x
4/10x+1/3*13/10x=4

y=13/10x
12/30x+13/30x=4

y=13/10x
25/30x=4

y=13/10x
x=4*30/25=120/25=4,8

y=13/10*48/10=6,24
x=4,8=48/10
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-20T23:03:35+01:00
Pierwsza liczba jest o 30% mniejsza od drugiej.Suma 40% pierwszej liczby oraz trzeciej części drugiej liczby jest równa 4. Rozwiąż zadanie .

x - pierwsza liczba
y - druga liczba

x + 30%x = y
40%x + y/3 = 4

1,3x = y
0,4x + y/3 = 4 /*30

13x = 10y
12x + 10y = 120

12x + 13 x = 120
25 x = 120
x = 4,8
y = 1,3 x = 6,24
1 4 1