Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-20T17:56:42+01:00
Cmentarz wojenny nr 105
Spoczywają na nim łącznie 43 ciała z I wojny światowej (32 żołnierzy austriackich, 10 żołnierzy niemieckich i 1 o nieustalonej przynależności armijnej). Projektowany był przez Hansa Mayra.

Cmentarz wojenny nr 106
Spoczywa na nim łącznie 386 ciał z I wojny światowej (204 żołnierzy armii austro-węgierskiej i 182 żołnierzy rosyjskich). Projektowany był przez Hansa Mayra.

Cmentarz otacza kamienny murek, w którego ciągu znajduje się kamienny krzyż i ozdobna kamienna brama. Cmentarz podzielony jest na trzy tarasy. Zdewastowany jeszcze kilka lat temu cmentarz poddano generalnemu remontowi w 2002. Na grobach znajdują się typowe dla projektów Mayra żeliwne krzyże z miejscem na tabliczkę na skrzyżowaniu ramion.

Cmentarz wojenny nr 109 - Biecz - znajduje się w Bieczu, w pobliżu remizy strażackiej przy drodze do Jasła. Został zaprojektowany przez Hansa Mayra. Jest ogrodzony kamiennym murem i furtką oflankowaną półokrągłymi bastionami. Na cmentarzu spoczywa 271 żołnierzy - 126 austriackich, 137 rosyjskich i 8 niemieckich. Nekropolia jest mocno zdewastowana - nie zachowały się m.in. żeliwne krzyże (usunięto je podczas remontu).
1 5 1
2009-12-20T18:09:25+01:00
Przy ulicy Bochniewicza, koło kościoła Bożego Ciała.
1 5 1