Co Jan Paweł chciał nam przekazać pisząc ten wiersz? Bardzo proszę o odpowiedż

"Niewidomi"
Stukając białymi laskami w bruk stwarzamy dystans nieodzowny.
Kosztuje każdy krok.
W pustych źrenicach wciąż umiera świat do siebie samego niepodobny:
świat złożony nie z barw,
lecz z łoskotów (kontury, linie szmerów).
Pomyśl, z jakim trudem dojrzewa się do całości,
gdy zawsze tylko część zostaje
i tę część musimy wybierać.
O jakże chętnie każdy z nas wziąłby cały ciężar człowieka,
który bez laski białej obejmuje od razu przestrzeń!
Czy zdołasz nas nauczyć, że są krzywdy inne prócz naszej?
Czy potrafisz przekonać, że w ślepocie może być szczęście?

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-20T18:41:45+01:00
Chciał na przekazać, że powinniśmy pomagać ludziom niewidomym i że nie zawsze ślepi są smutni. :)
2009-12-20T22:00:42+01:00
Chciał nam przez to powiedzieć , że człowiek w dzisiejszych czasach nie zaważa na obecność Boga . Nie interesuje go nic , robi rzeczy nieprzemyślane , których potem często żałuje .