Zad.1
Podstawą graniastosłupa jest romb o przekątnych 3cm i 2cm.
Wysokość graniastosłupa jest równa sumie przekątnych podstawy. Oblicz objętość tego graniastosłupa.
Zad.2
Krawędź podstawy graniastosłupa o podstawie kwadratowej jest równa 6cm, a jego objętość wynosi 180cm³. Oblicz wysokość tego graniastosłupa
Zad.3
Czy wszystkie graniastosłupy o wysokości 10cm, mające w podstawie romb o boku 4cm, mają jednakową objętość ? A pole powierzchni ?
Zad.4
Podstawą graniastosłupa jest trapez równoramienny jak na rysunku. Wysokość graniastosłupa jest równa 1,3dm. Oblicz objętość tego graniastosłupa.

PROSZĘ O OBLICZENIA :)

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-20T18:33:47+01:00
Zad. 1
Pr = (3X2 ) :2 = 3 cm2
h= 3+2=5 cm
V= 3x5=15 cm3

Zad. 2
Pk=6x4=24 cm2
V= 180 cm3
h = 180 : 24=7,5cm

Zad. 3
nie,nie.

Zad.4
Pt=(0,4+1)x3: 2 =2,1dm2
V=2,1x1,3=2,43dm3
2 5 2
2009-12-20T21:20:17+01:00
Z3
nie mają jednakowej objętośći ponieważ romby mogą mieć różne pochylenie

nie, jezeli nie mają takiej smaej objętośći to powierzchni też nie

z4
(załącznik)
2 5 2