Pola dwóch trójkątów podobnych są równe odpowiednio 64 cm kwadratowe i 25 cm kwadratowe. Podstawa pierwszego z tych trójkątów ma długość 8 cm . Oblicz długość podstawy i długość wysokości drugiego trójkąta .

Proszę o szybką odpowiedz :)

2

Odpowiedzi

  • Użytkownik Zadane
2009-12-20T18:13:25+01:00
Rozwiązanie:
_________________________________________________________
Dane:
P₁=64cm²
P₂=25cm²
a₁=8cm
I wiesz, że są podobne.
_________________________________________________________
Szukane:
h₁=?
a₂=?
h₂=?
_________________________________________________________
Obliczenia:
P₁=a₁*h₁/2 |*2/a₁
h₁=2P₁/a₁
h₁=2*64cm²/8cm=16cm

25/64=a₂/8 |*8
a₂=25/8=3,125 [cm]

P₂=a₂*h₂/2 |*2/a₂
h₂=2P₂/a₂
h₂=2*25cm²/3,125cm=16cm
_________________________________________________________
Liczę na status najlepszego rozwiązania.
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-20T18:19:11+01:00
√64=8 długość podstawy
√25=5 długość podstawy drugiego trójkąta

1/2a*h=25
2,5*h=25
h=25/2,5=10