1. Dlaczego wprowadzenie na orbitę pierwszego sztucznego satelity i lot pierwszego człowieka w kosmos uważa się za wydarzenia przełomowe w dziejach ludzkości?
2. Jakie znaczenie mają licznie wysłane w kosmos sztuczne satelity?
3.Na życie w wodzie ma wpływ wiele czynników. Napisz podstawowy czynnik, który decyduje o występowaniu organizmów w wodzie. Uzasadnij swój wybór.
4. Na podstawie dostępnych materiałów podaj różne przyczyny ograniczające wzrost rafy koralowej.
5. W krajach Unii Europejskiej corocznie ustala się limit połowów różnych gatunków ryb. Jak myślisz, czym spowodowane są te decyzje?
6.Wypisz trzy cechy, którymi różnia się jeziora od mórz.
7.Czynniki warunkujące życie w jeziorze. Wymień je i krótko opisz, jaki mają one wpływ na życie w każdej strefie jeziora.


Jeśli macie odpowiedzieć na pytania to proszę na wszystkie odraazu:) Błagam o szybką odpowiedz

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-20T19:34:49+01:00
1. Ponieważ żaden człowiek nie był w kosmosie oprócz pewnego, który tam poleciał.
2. W ten sposób można się dowiedzieć co się dzieje w danym miejscu i jakie tam warunki panują.
3. Tlen daje organizmom życie. Bez tlenu dzisiaj świat by nie istniał.
4. Mniej światła dociera do otwartej toni, niż do strefy przybrzeżnej i przez to rafa koralowa nie ulega zmienie ( nie rośnie).
5. Te decyzje są spodowodowane tym, że niektóre gatunki ryb podczas obfitych połowów mogą być zagrożone wyginięciem.
6. Jezioro jest mniejsze od morza. W jeziorze jest mniej ryb niż w morzu. W morzu można zobaczyć wiele ciekawych okazów, a w jeziorach takiego czegoś nie ma. np: wieloryby nie żyją w jeziorze tylko w morzu.
7. Strefa, która znajduje się na samym dole włąsnie do tej strefy dociera najmniej światła. Strefa umieszczona po środku, w niej żyje najwięcej ryb. A strega przybrzeżna do tej strefy dociera najwięcej swiątła.

1. Strefa przybrzeżna.
2. Strefa otwartej toni.
3. Strefa, która znajduje się na samym dole ale zapomniełem jak sie nazywa.
2009-12-20T20:43:55+01:00
1. Ponieważ żaden inny człowiek wcześniej tam nie był.

2. Sztuczne satelity badają kosmos .

3. tlen - wszystkie organizmy żywe nim oddychają .
światło - jest potrzebne do procesu fotosyntezy .

4.Zanieczyszczenia .

5. Bo jeżeli w jednym roku wyłowiono by bardzo dużo ryb jednego gatunku to w nastepnych latach mogą one wyginąć .

6. morza są bardzo zasolone , jeziora są mniejsze , w morzach i jeziorach występują różne gatunki zwierząt i roślin .

7. zanieczyszczenia - powodują że woda staje się nieprzeżroczuysta .
temperatura powoduje mieszanie się wody w zbiorniku .
sole mineralne , dwutlenek węgla , światło - są potrzebne do procesu fotosyntezy .
tlen - odychają nim wszystkie organizmy żywe .


Mam nadzieję że pomogłam . ;)
3 4 3