Na placu zabaw ustawiono zjeżdżalnię o długości ślizgu 2.5 m . W jakiej odległości od drabinki ustawionej pod kątem prostym do terenu znajduje się koniec ślizgu, jezeli drabinka ma wysokośc 1.5 m ? Odp. powinna być w odległości 4m.. Jak to rozwiązać ?

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-20T18:15:14+01:00
Z tw. Pitagorasa:
1,5²+x²=2,5²
2,25+x²=6,25
x²=4
x=2 (bo musi być większe od zera)
Zgadza się z Twoją odpowiedzią, bo zapomniałaś spierwiastkować ;)
3 3 3
2009-12-20T18:22:52+01:00
Raczej nie będzie 4m... bo

2,5^2-1,5^2=x^2

6,25-2,25=x^2

4=x^2

x=2m

1 5 1