Odpowiedzi

2009-12-20T18:21:16+01:00
Rekombinacja materiału genetycznego-crossing-over polega na zmienności genetycznej, która wyraża się w niepowtarzalności osobników tworzących gatunek.
15 4 15
2009-12-20T18:22:05+01:00
Crossing Over - wymiana odcinków chromosomów homologicznych. Powstaje nowa jakość chromosomów ze względu na inne rozłożenie wariantów genów/alleli na chromosomie
6 3 6
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-20T18:26:26+01:00
W wyniku rekombinacji genetycznej mieszają się geny otrzymane od ojca i od matki powstaje więc ich nowa kombinacja.

POdczas mejozy:
Losowy rozdział do gamet chromosomów z par chromosomów homologicznych;
wymiana odcinków chromosomów w parze chromosomów homologicznych.

podczas zapłodnienia:
powstawanie niepowtarzalnego zestawu genów po połączeniu plemnika z komórka jajową

każdy człowiek w chwili poczęcia otrzymuje od ojca i matki po parze chromosomów.. w wyniku mejozy do komórek nie trafia jednak dokładnie matczyny lub ojcowski zestaw chromosomów. dzieje sie tak dlatego że w czasie pierwszego podziału mejotycznego z każdej pary chromosomów homologicznych jeden dowolny chromosom (matczyny lub ojcowski) trafia do komórki potomnej.
8 3 8