Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-20T18:26:08+01:00
Ile moli poszczególnych pierwiastków zawierają 2 mole

2mol HNO3 zawiera 2 mole H, 2 mole N, 3*2=6 moli O

0,5mola-H3PO4 zawiera 0,5*3=1,5mola H, 0,5mola P, 0,5*4=2 mola tlenu.

Pozdrawiam.
2009-12-20T18:26:06+01:00
1 mol HNO3- 1 mol at. H2
2 mole------- x x= 2 mole at H2

1 mol HNO3- 1 mol at. N2
2 mole -------x x= 2 mole at N2


1 mol HNO3- 3 mole at. o2
2 mole--------- x x= 6 moli at O2


1 mol H3PO4 - 3mole at. H2
0,5 mola----x x= 1,5 mola at H2

1mol H3PO4- 1 mol at P
0,5 mola ------x x=0,5 mola at P


1 mol H3PO4- 4 mole at O2
0,5 mola---- x x= 2 mole at O2


1 5 1