Nie wiem ale to chyba fizyka, ale daje chemia bo dostałem takie zadanie z chemi.

Spirytus salicylowy stosowany do dezynfekcji jest sprzedawany w opakowaniach w pojemności 150cm³ jego gęstość wynosi 0,87g/cm³.Oblicz jego masę

Proszę o obliczenia, dam najlepszy!

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-20T18:19:08+01:00
Musisz użyć przekształconego wzoru na gęstość.

Dane:
d= 0,87g/dm³
V= 150cm³

Szukane:
m=?

d=m/V => m d*V

m = 0,87g/dm³ * 150cm³ = 130,5g

Pozdrawiam ;)
2009-12-20T18:22:43+01:00
150cm³ * 0,87g/cm³ = 130,5g
Odp: Masa spirytusu wynosi 130,5g.