Ciało spada z wierzchołka wierzy. Gdy przebyło 5 metrów, z punktu położonego 10 metrów niżej od wierzchołka zaczeło spadac drugie ciało. Ciała upadły równocześnie. Oblicz wysokość wierzy. Proszę o rozwiązanie i w miarę jasne obliczenia. Z góry dziękuję.

3

Odpowiedzi

2009-12-20T18:26:00+01:00
Najpierw oblicz predkosc koncowa pierwszej kulki po przejsciu tych 5 metrow czyli na wysokosci jak jest (H-5) nastepnie jak masz ta predkosc koncowa to ukladasz oba rowniania pierwszego ciala i drugiego czasy sa takie same podstawiasz i koniec :)

2009-12-20T18:27:10+01:00
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-20T18:30:13+01:00
Czyli, kulka do przebycia tych 5 metrów potrzebowała czasu 1s. (Ze wzoru S=5m g=10m/s^2 ===> t=1s)
Aby obliczyć predkość jaką miała na H-5, korzystam z V=gt, czyli V=10m/s

Teraz porównuje drogi


z tego czas mi wyszedł t=0,5s, czyli po jakim czasie będą w tym samym miejscu od wierzchołka.
Wystarczy podstawić ten czas do drogi

Wysokość wierzy to 11,5m.