Pierwsza lekcja rozpoczyna sie o 8:15. Poranne mycie, ubieranie i jedzenie śniadania zajmują Karolowi pół godziny, droga do szkoły -kwadrans. O której godzinie Karol powinien wstać, aby zdążyć do szkoły na 5 minut przed rozpoczęciem lekcji?

3

Odpowiedzi

2009-12-20T18:26:09+01:00
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-20T18:26:02+01:00
8:10 - O tej godzinie karol ma być w szkole
0:30 - Tyle zajmuje mycie itp
0:15 - Tyle zajmuje droga do szkoły

8:10 - 0:30 = 7:40
7:40 - 0:15 = 7:25

Karol musi wstac o 7:25

2009-12-20T18:31:51+01:00
Dane:
30 minut - ubieranie i jedzenie śniadania Karola
15 minut ( kwadrans) - droga do szkoły Karola
8:10 godzina - Karol ma być w szkole

Rozwiązanie:
30 minut + 15 minut = 45 minut
8:10 - 0:45 minut = 7 : 25

Odpowiedz:
Karol powinien wstać o 7:25 godzinie żeby zdążył do szkoły na rozpoczęćie lekcji 5 minut przed dzwonkiem
1 5 1