Podaj o niemcach:
-pełna nazwa polska
-nazwa orginalna niemiecka
-stolica
-granice z państwami i ich długości
-12 głównych miast
-powierzchnia
-ludność mieszkańców(2008)
-waluta
-święto państwowe
-ustrój
-podział administracyjny
-prezydent i premier.

2

Odpowiedzi

2009-12-20T18:42:26+01:00
Stolica : Berlin
Granice : Graniczy na północy z Danią, na wschodzie z Polską i Czechami, na południu z Austrią i Szwajcarią, na zachodzie z Francją, Luksemburgiem, Belgią i Holandią.
Powierzchnia : 257 021 km2
Ludność : 82 398 tys. (najludniejszy kraj Europy)
Waluta : 1 euro (€) = 100 centów
Główne miasta : Berlin, Hamburg, Monachium, Kolonia, Essen, Frankfurt, Dortmund, Düsseldorf, Stuttgart, Drezno, Lipsk, Hanower, Bonn, Brema, Norymberga
Święta : Nowy Rok, 1 stycznia
Trzech Króli, 6 stycznia (tylko w Bawarii i Badenii-Wirtembergii)
Wielki Piątek
Poniedziałek Wielkanocny
1 Maja
Wniebowstąpienie
Zielone Świątki
Boże Ciało (tylko w Bawarii, Badenii-Wirtembergii, Hesji, Nadrenii-Palatynacie, Północnej Nadrenii-Westfalii i Saarze)

Wniebowzięcie NMP, 15 sierpnia (tylko w Bawarii i Saarze)
Dzień Zjednoczenia Niemiec, 3 października
Wszystkich Świętych, 1 listopada (tylko w Bawarii, Badenii-Wirtembergii, Nadrenii-Palatynacie, północnej Nadrenii-Westfalii i Saarze)
Dzień Modlitwy i Narodowej Skruchy, różne środy listopada
Boże Narodzenie, 25–26 XII
Ustrój : Demokratyczna republika federalna
Podział administracyjny : 16 Landów
Prezydent : Horst Köhler
Premier : Kanclerz Angela Merkel
Nazwy : Niemcy, Deutschland, Republika Federalna Niemiec, Bundesrepublik Deutschland
Długości granic :
Granica litewsko-niemiecka 273 km
Granica luksembursko-niemiecka 138 km
Granica niemiecko-szwajcarska 334 km
Granica polsko-niemiecka 467 km
Granica francusko-niemiecka 451 km
Granica duńsko-niemiecka 68 km
Granica czesko-niemiecka 646 km
6 2 6
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-20T18:47:48+01:00
-Republika Federalna Niemiec
-Bundesrepublik Deutschland
-Berlin
-Graniczą na północy z Danią, na wschodzie z Polską, na południowym wschodzie z Czechami, na południu z Austrią i Szwajcarią, a na zachodzie z Francją, Luksemburgiem, Belgią i Holandią.
Długości granic :
Granica litewsko-niemiecka 273 km
Granica luksembursko-niemiecka 138 km
Granica niemiecko-szwajcarska 334 km
Granica polsko-niemiecka 467 km
Granica francusko-niemiecka 451 km
Granica duńsko-niemiecka 68 km
Granica czesko-niemiecka 646 km
-Köln, München,Nürnberg,Magdeburg,Düsseldorf,Bremen,Dresden,
Frankfurt,Hamburg,Hannover,Leipzig,Mainz
-357 114,22 km²
-81 900 000/ 229,7 osób/km²
-Euro
-3 października, Dzień Jedności Niemiec (1990)
-republika federalna
-Państwo niemieckie jest federacją złożoną z 16 krajów związkowych (landów).
-prezydent federalny Horst Köhler, szef rządu nazywany jest w Niemczech kanclerzem, jest nim Angela Merkel

Pozdrawiam ;)
4 5 4