Weglowodory w czasteczkach ktorych miedzy atomami wegla wystepuja wiazania ............... nazywamy weglowodorami nienasyconymi.Weglowodory te tworza dwa szeregi homologiczne: ......................... o wzorze ogolnym .......... i ............ o o wzorze ogolnym............. W czasteczkach alkenow wystepuje jedno wiazanie ............. miedzy atomami wegla , a w czasteczkach ............... jedno wiazanie potrojne miedzy atomami wegla.Wiazania miedzy pozostalymi atomami wegla sa.......... Kazdy alken ma o .......... atomy wodoru mniej, niz odpowiadajacy mu alkan. Kazdy alkin ma o ......... atomy wodoru........., niz odpowiadajacy mu alkan. Alkeny wykazuja ................. aktywnosc chemiczna niz alkany, natomiast alkiny sa .......... aktywne chemicznie niz alkany i ............ Reaktywnosc alkenow i alkinow spowodowana jest wystepowaniem......................................

3

Odpowiedzi

2009-12-20T18:39:55+01:00
1. wielokrotne
2. alkeny
3. CnH2n
4. alkiny
5. CnH2n-2
6.podwójne
7.alkinów
8.pojedyńcze
9.dwa
10.cztery
11.mniej
12.większą
13.jeszcze bardziej
14.alkeny
15.wiązań wielokrotych
2 5 2
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-20T18:43:40+01:00
Weglowodory w czasteczkach ktorych miedzy atomami wegla wystepuja wiazania wielokrotne nazywamy weglowodorami nienasyconymi.Weglowodory te tworza dwa szeregi homologiczne: alkeny o wzorze ogolnym CnH2n i alkiny o o wzorze ogolnymCnH2n-2 W czasteczkach alkenow wystepuje jedno wiazanie podwójne miedzy atomami wegla , a w czasteczkach alkinów jedno wiazanie potrojne miedzy atomami wegla.Wiazania miedzy pozostalymi atomami wegla sa pojedyńcze Kazdy alken ma o 2 atomy wodoru mniej, niz odpowiadajacy mu alkan. Kazdy alkin ma o 4 atomy wodoru mniej, niz odpowiadajacy mu alkan. Alkeny wykazuja mniejszą aktywnosc chemiczna niz alkany, natomiast alkiny sa mniej aktywne chemicznie niz alkany i alkeny Reaktywnosc alkenow i alkinow spowodowana jest wystepowaniem wiązań wielokrotnych.
pozdrawiam
3 5 3
2009-12-20T18:45:24+01:00
Weglowodory w czasteczkach ktorych miedzy atomami wegla wystepuja wiazania wielokrotnego nazywamy weglowodorami nienasyconymi.Weglowodory te tworza dwa szeregi homologiczne: alkeny o wzorze ogolnym CnH2n i alkiny o o wzorze ogolnym CnH2n-2 W czasteczkach alkenow wystepuje jedno wiazanie podwójne miedzy atomami wegla , a w czasteczkach alkinów jedno wiazanie potrojne miedzy atomami wegla.Wiazania miedzy pozostalymi atomami wegla sa pojedyncze Kazdy alken ma o dwa atomy wodoru mniej, niz odpowiadajacy mu alkan. Kazdy alkin ma o cztery atomy wodoru mniej, niz odpowiadajacy mu alkan. Alkeny wykazuja .większą aktywnosc chemiczna niz alkany, natomiast alkiny sa .bardziej aktywne chemicznie niz alkany i alkeny Reaktywnosc alkenow i alkinow spowodowana jest wystepowaniem.wiązań wielokrotnych.
1 5 1