Zad1. str.125 Oblicz pola równoległoboków narysowanych poniżej.
czekam na odpowiedź do b)
a) i c) mnie nie interesują
to jest ten równoległobok popatrzcie na obrazek
błagam o pomoc :(
mam to na jutro zadane a ja nie wiem jak to zrobić :(

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-20T18:39:54+01:00
Zadanie proste, ale trzeba znać pewną zależność. Zauważ że kąt między podstawą a ramieniem to 45%. Taki sam kąt jest przecież pomiędzy przekątną a podstawą kwadratu. Kwadrat ma wszystkie boki równej długości. Z tego możemy wywnioskować że wysokość jest równa 3 (a ramię to jakby podstawa kwadratu).

P=a*h*0,5=3*(3+2)=3*5=15
9 4 9
2009-12-20T18:42:34+01:00
P=a x h
a=5
h=3
p=5 x 3 = 15 jednostek kwadratowych
8 3 8
2009-12-20T18:41:55+01:00
Jesli kąt 45 stopni to wysokość jest drugim ramieniem trojkąta równoramiennego i tez wynosi 3
podstawa ma łącznie 5, wysokość 3, więc pole to
P=a*h
P=5*3=15
7 3 7