Witam.Potrzebuje zadania z cwiczen Planeta Nowa 2 Geografia Dla Gimnazjum.
1/8,
2/9,
3/9,
1/11,
2/11,
1/14,
2/14,
3/14,
3/31,
1/39,
2/39,
3/39,
4/40,
5/40,
Nie moglem napsiac tresci przepraszam ale rozwiazanie warte 20 pkt(18)!! Szybko plz


KONIEC JUZ NIE EDYTUJE NIE MOGE JUZ TYCH WYZEJ ZNALESC W NECIE!!!!

2

Odpowiedzi

2009-12-20T23:20:42+01:00
1.b eksplozja demograficzna
1.c nastąpiło ono w XX w. dzieki postepowi medycyny oraz poprawe warunkow sanitarnych zycia ludnosci. nizsza smiertelnosc przyczynila sie natomiast do wzrostu przyrostu naturalnego.
2.a.
o duzej: dolina i delta nilu, wybrzeze zatoki gwinejskiej, wybrzeze morza srodziemskiego,okolice jesiora wiktori
o malej: pustynie: namib,kalahari,sahara
2.b
o duzej: gory atlas, wybrzeze wschodznio amerykanskie
o malej : sahara, kalohari, wybrzeze azande,
3.
angola (w zaokragleniu) 10 os/km (kwadr)
czad (w zaokragleniu) 8os/km (kwadr)(na zielono)
mali (w zaokragleniu) 9os/km (kwadr)
niger (w zaokragleniu) 10os/km(kwadr)
rpa (w zaokragleniu) 36os/km(kwadr)(na czerwono)
1,2 z 11.nie mam sorka
1 z 14
a. nil
b.synaj.
c.m.srodziemne,m.czerwone
d.depresja al-kattara wys. 133 m.p.p.m.
e. suchy klimat zwrotnikowy,klimat podzwrotnikowy srodziemnomorski
f. libia,sudan,czad
2 z 14
1.ALEKSANDRIA
2.GIZA
3.SFINKS
4.CHEOPS
5.PUSTYNIE
6.DELTA
7.TUTANCHAMON
8.ALKATTARA
9.CHEEFREN
10.ISLAM
11.SYNAJ
12.KAIR
13.LUKSOR
14.SUK
3 z 15
arabowie;slam;79;wysoki;17,7;98;42;wysoki;kobiet(47%)
3z 31
WENEZUEL:
-bogate złoża cennych surowcow mineranych
-szybko rozwijajace sie uslugi
AREGNTYNA:
-szybko rozwijajace sie uslugi
-przemysl przetworczy
4 z 40
4b.
plantacyjne:kawa,trzcina cukrowa
zywieniowe:kukurydza,maniok
5 z 40
5a
boksyt,rudy manganu,rudy zelaza
5b. sao paulo-rio de janeiro,minas gerals
5c. gornictwo,hutniczy,chemiczny,elektromaszynowy

WIECEJ NIE MAM SORKA :)
2 3 2
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-20T23:45:44+01:00
Zad1/8
a(
eksplozja demograficzna
b)
-ograniczenie wysokiej śmiertelności mieszkańców Afryki
-postęp medycyny
-poprawa warunków sanitarnych

Zad2/9
a)
obszary o dużej gęstości zaludnienia: Dolina i Delta Nilu, wybrzeże Zatoki Gwinejskiej, okolice jeziora Wiktorii,wybrzeże Morza Śródziemnego.
obszary o małej gęstości zaludnienia: Sahara, Kalahari, Namib.
b)
blisko zbiorników wodnych

głownie na pustyniach

Zad3/9
9,73
7,74
9,45
9,89
36,19
największa-RPA
najmniejsza-Czad
Zad1/11
-stosowanie prymitywnych metod upraw, rolnictwo nie jest intensywne z powodu słabej mechanizacji, małego zużycia nawozu
-niekorzystne warunki klimatyczne, Afryka to kontynent wyżynny, na którym występują częste susze. Niedostatek wody oraz mało żyzne gleby sprawiają, że rolnicy uzyskują niewielkie zbiory.
-niekorzystna struktura wielkościowa i własnościowa gospodarstw, zajmują one małą powierzchnię i produkują żywnośc na potrzeby właścicieli.

Zad2/11
''-"
-niedostatek wody
-susze
-mało żyzne gleby

"-"
-słaba mechanizacja
-znikome sztuczne nawadnianie
-niewielka ilośc nawozów sztucznych
-niekorzystna struktura wielkosciowa

Zad1/14
a) Nil
b) Synaj
c) Czerwone, Śródziemne
d) depresja Al-Kattara 133
e) sucha zwrotnikowa i śródziemnomorska podzwrotnikowa
f) Izrael, Libia, Sudan

Zad2/14
1. ALEKSANDRIA
2. GIZA
3. SFINKS
4. CHEOPS
5. PUSTYNIE
6. DELTA
7. TUTENCHAMON
8. ALKATTARA
9. CHEFREN
10. ISLAM
11. SYNAJ
12. KAIR
13. LUKSOR
14. SUK
Hasło: Egipt darem Nilu- dzięki tej rzece w Egipcie mogło rozwinąc się ronlictwo.

Zad3/15
Arabowie
islamu
79
wysoki
17,7
98
42
wysoki
kobiet

Zad3/31
Wenezuela:
-występowanie surowców mineralnych
Argentyna:
-szybko rozwijający się przemysł przetwórczy
-dobrze rozwinięte usługi
Zad1/39 -mapka

Zad2/39
największy
wschodu
Atlantyckiego
zachodniej
północnej
południowej
równikowej
podrównikowej
Amazonki

Zad3/39
zielony:
selwa, Nizina Amazonki, wysokie opady atmosferyczne przez cały rok
kremowy:
cattinga, pn.-wsch. częśc Wyżyny Brazylijskiej, roczne sumy opadów atmosferycznych powyżej 500mm
pomarańczowy:
campos, Wyżyna Gujańska, występowanie pory suchej i wilgotnej

Zad4/40
a)
KORZYSTNE
-sprzyjający klimat
-żyzne gleby
-duże obszary naturalnych pastwisk
b) rośliny plantacyjne: kawa, soja
rośliny żywieniowe: ryż, maniok
c)
soja kawa kukurydza

Zad5/40
a)
boksyt
rudy manganu
żelazo
b)
Sao Paulo-Rio de Janeiro, Minos Gerals
c)
górniczy, hutniczy, chemiczny, elektromaszynowy

gałęzie tradycyjne
4 2 4