Odpowiedzi

2009-12-23T10:48:53+01:00
Średnica = 5 m
promień ? = 5/2 = 2,5m
długość 6 m

Wzór na pole powierzchni podstawy walca kołowego prostego:

Pp= r*r
Ale my mamy połowę walca więc:
1/2 * r* r

Pp= 1/2 *2,5*2,5
Pp=3,125 m kwadratowego

Pb = 1/2 *6*5
Pb=15 m kwadratowych

Pc= 2*3,125 + 15
Pc=6,25+15
Pc=21,25 m kwadratowego

V= 1/2 * 2,5*2,5*6
V= 18,75 m sześciennego
8 1 8
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-23T11:42:41+01:00
Sklepienie piwnicy ma kształt połowy walca o długości 6m i średnicy 5m.Oblicz pole powierzchni piwnicy wraz ze sklepieniem i podłogą(z dokładnością do 1m2) i kubature piwnicy z dokladnoscia do 1m3
Obliczamy pole podstawy walca
Pp=πr²
Pp=3,14*2,5=19,625m²
Obliczamy pole podłogi
Ppo=5*6=30m²
Obliczamy połowę walca czyli sklepienie
Ps=(2πrh):2
Ps=πrh
Ps=3,14*2,5*6
Ps=47,1 m²
Obliczamy² pole całkowite
Pc=Pp+Ppo+Ps
Pc=19,625+30+47,1
Pc=96,72≈97m²
Obliczamy kubaturę czyli połowę objętości walca
V=(Pp*h):2
V=(19,625*6):2
V=58,87≠59m³
4 5 4