Matematyka klasa 6

1. O ile stopni wyższa temperatura była 10 marca od 5 marca?

5 marca temperatura -1 (minus jeden stopień celsjusza)
10 marca 2,5 (dwa i pół stopnia celsujsza)

a) o 2,5
b) o 3,5
c) o 4,5
d) o 3

2. Pan Krzysztof sprzedał w kantorze 10 dolarów. Ile co najwyżej koron czeskich może kupić za tę kwotę?

Waluta ; Kupno ; Sprzedaż
dolar USA ; 4,10zł ; 4,20zł
korona czeska ; 0,10zł ; 0,11zł
euro ; 3,50zł ; 3,60zł

3. Masa Ziemi wynosi 5975 razy 10 do potęgi 21. Ile to ton? Wynik zapisz z użyciem potęgi liczby 10.

4. Rozwiązaniem równania x - (2/3) do potęgi 2 = -5 jest liczba:
a) -4 1/3
b) 4 5/6
c) 4,6
d) -4 5/9

Bardzo prosze o odpowiedź!!!

2

Odpowiedzi

2009-12-20T18:44:40+01:00
1. b
2. 10 * 4,20 = 420zł 420zł*0,10zł= 42korony
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-20T19:07:29+01:00
1.
2,5°C - (-1°C) = 3,5°C
odpowiedź d 3,5°C

2.
10×4,20zł = 420zł
420zł×0,10zł = 42 korony czeskie

3.
5975(kg?) × 10²¹ = 5,975 × 10²⁴
tona = 1000kg
więc przesuwamy przecinek o 3 miejsca w lewo i dodajemy 3 potęgi.

4.
x-(⅔)² = -5
x - ⁴₉ = -5 /dodajemy stronami ⁴₉
x = -4⁵₉

odpowiedź to d