Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-20T18:43:30+01:00
Skoro wiesz ,że w 100g musi być 5 g NaOH to z proporcjii wylicz ile go musi być w 200g.Potem przelicz to na mole czyli
Masa molowa NaOH wynosi 40 g/mol
Cp = 5%
mr = 200g
Liczymy potrzebna mase substancji
ms = mr * Cp/100%
ms = 10 g
Nastepnie z wykorzystujemy wzor na liczbe moli
n = ms/M
n = 0,25 mola
1 1 1
2009-12-20T18:53:09+01:00
5g NaOH- 100 g Roztworu
x---------- 200 g Roztworu

x= 10g NaOH

1 mol NaOH- 40 g
x-------------- 10g

x= 0, 25 mola NaOH

Odp. Potrzeba 0,25 mola NaOH. ;)


1 1 1