Mały Olgierd często kupuje pieczywo. Wczoraj kupił 2 chleby i 4 bułki. Twierdzi, że wydał 3 zł. Dzisiaj za 3 chleby i 6 bułek zapłacił podobno 5 zł/ Mama Olka podejrzewa, że albo sprzedawca się pomylił, albo Olek zgubił część pieniędzy. Czy wątpliwości mamy Olka są uzasadnione?

3

Odpowiedzi

2009-12-20T18:46:38+01:00
Tak. Wątpliwości mamy są uzasadnione.
2009-12-20T18:47:45+01:00
X - chleb
y - bułka

(Układ równań rozwiązuję metodą przeciwnych współczynników)

2x + 4y = 3 / *6
3x + 6y = 5 / *(-4)

12x + 24y = 18
-12x - 24y = -20

0x = 18

Jeśli dobrze myślę, układ równań będzie sprzeczny, więc wątpliwości mamy Olka są uzasadnione.

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-20T18:50:03+01:00
X -cena chleba
y - cena bułki
2x + 4y = 3 / *(-3)
3x + 6y =5 /*2

-6x - 12y = -9
6x + 12y = 10
dodajemy stronami
0 = 1
Odp. Układ równań jest sprzeczny, więc wątpliwości mamy były uzasadnione.