Rodzina Kowalskich jedzie z Ciechanowa do Poznania samochodem, którego średnie zużycie paliwa wynosi 6,5 litra na 100 km. Litr benzyny kosztuje 4,80 zł. Odległość z Ciechanowa do Poznania wynosi 300 km. Oblicz, ile zapłacą za benzynę państwo Kowalscy. Zapisz wszystkie obliczenia.

2

Odpowiedzi

2009-12-20T18:48:13+01:00
300/100=3

3*6,5=19,5l

19,5*4,80=93,60zł
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-20T18:52:26+01:00
6,5l na 100km - średnie zużycie paliwa
4,80- tyle kosztuje litr benzyny
300km- odległosc

6,5l - 100km
:100
0,065l - 1km

0,065 * 300km = 19,5l - tyle litrow zuzyje na 300km

19,5l * 4,80zł = 93,60zl - tyle kosztuje benzyna