Odpowiedzi

2009-12-20T18:50:55+01:00
Jonowe - K2O, CaO, MgCl2
kowalencyjne - N2
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-20T18:53:04+01:00
Ustal rodzaj wiązania (kowalencyjne, jonowe) w cząsteczkach CaO, N2, MgCl2, K2O
Czy wiązanie jest kowalencyjne, czy jonowe zależy to od różnicy w elektroujemności atomów pierwiastków tworzących cząsteczkę. Jeżeli ta różnica wynosi więcej niż 1,7 to jest wtedy wiązanie jonowe. Gdy mniej, to kowalencyjne.
CaO, wiązanie jonowe
N2, wiązanie kowalencyjne
MgCl2, wiązanie jonowe
K2O wiązanie jonowe
Pozdrawiam.