Odpowiedzi

2009-12-20T18:51:15+01:00
No to zanieczyszczenia powietrza są naturalne(wybuch wulkanu,pożar lasu) ale większość pochodzi z działalności człoweka(spalin,przemysł,freony).
Skutkami zanieczyszczeń powietrza są dziury ozonowe,ocieplenie klimatu,smogi,umieranie licznych organizmów.
Człowiek powinien stać się bardziej ekologiczny aby dbać o środowisko i nie produkować zanieczyszczeń.Aby zapobiegać zanieczyszczeniom należy nie używać freonów,których skutkiem są dziury ozonowe,odsiarczać paliwa,i unikać jazdy samochodem,używać naturalnych surowców itp.
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-20T18:57:17+01:00
Zanieczyszczenia dzielimy na trzy grupy
a)stałe, czyli pyły i dymy;
b)ciekłe, czyli aerozole;
c)gazowe, czyli gazy i pary.
Istnieją dwa źródła zanieczyszczeń powietrza, a mianowicie naturalne np. pożary lasów albo wybuchy wulkanów i antropogeniczne, czyli wytworzone przez człowieka np. zanieczyszczenia pochodzące z samochodów.
Głównymi skutkami zanieczyszczeń powietrza są: smog, powiększanie się dziury ozonowej, kwaśne deszcze, nagłe zmiany klimatu.
1 5 1