Odpowiedzi

2009-12-20T18:51:31+01:00
WODNICZKA POKARMOWA
wodniczka trawienna / fagosom. Organellum komórkowe pojawiające się okresowo w komórkach pierwotniaków i niektórych wielokomórkowców (np. gąbki, jamochłony), u których zachodzi trawienie wewnątrzkomórkowe. Wodniczka pokarmowa powstaje w trakcie endocytozy (fagocytoza, pinocytoza), zamykając cząstkę pokarmową z odrobiną wody w obrębie cytoplazmy. Do wodniczki zbliżają się lizosomy, które uwalniają do jej wnętrza enzymy hydrolityczne i następuje proces trawienia oraz wchłaniania. fagocytoza, pinocytoza.

:)
1 1 1
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-20T18:59:04+01:00
1. Wodniczka pokarmowa powstaje przez pinocytozę lub fagocytozę (sposoby pobrania substancji np. protistów) i odpowiada za trawienie substancji pobranej przez komórkę.

2. Grzyby- kulinarne. w medycynie (penicylina). Są reducentami, czyli ułatwiają krążenie materii w przyrodzie. Są też wyznacznikiem czystości powietrza.

3. Porosty są pionierskie ponieważ mogą przetrwać nawet w bardzo skrajnych warunkach, jak tereny bardzo suche lub bardzo mokre, w maks. temperaturze lub w min.