Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-20T19:19:17+01:00
Jest kilka metod rozwiązywania układów równań, ale na poziom twój,tzn. 10-latka, właściwe są 2 metody
1] metoda podstawiania: polega na tym że z jrdnego równania wyciągasz wzór na x lub y, zależy co jest korzystniejsze
np.: masz tekie 2 równania:
3x-y=7
2x+3y=1
jak widzisz, w pierwszym równaniu y jest sam,tzn, bez żadnej liczby i z tego ułatwienia możesz skorzystać, więc pierwsze równanie przekształcasz tak, że ten y zostanie sam na lewej stronie a wszystko przenieś na stronę prawą( pamietaj, jeśli coś przenosisz z jednej strony znaku równości na drugą, to musisz zmienić znak
-y=7-3x( 3x było po lewej stronie dodatnnie, skoro przeszło na prawą stronę ,to musisz mu zmieniś znak na ujemny)ty chceszżeby y był sam, czylu bez tego minusa, więc to równanie dzielisz przez ( -1)i zostanie ci:
y=-7+3x
i teraz to podstawiasz( stąd nazwa -metoda podstawiania) do drugiego równania i cały układ wyglada teraz tak:
y=-7+3x
2x+3(-7+3x)=1
dalej spokojnie rozwiązujesz drugie równanie( pierwsze tylko cały czas przepisujesz, aż do czasy, gdy obliczysz ile = x
y=-7+3x
2x-21+9x=1
y=-7+3x
11x=1+21
y=-7+3x
11x=22,,,, czyli x=2
teraz ten obliczony x podstaw pod pierwsze równanie
y=-7+3×2
x=2
y=13
drugą dla ciebie metodą jest metoda przeciwnych współczynników, opiszę ci jej sposób rozwiązywania, jeśli mi napiszesz,ę coś zrozumiałeś z mojego tłumaczenia i że coś ci to daje
2009-12-20T19:22:07+01:00
Hmm no wiec ja znam dwie metody;
1;metoda podstawiania
wyznaczasz z rownania np x i podstawiasz
np.
x+2y=3
2x+5y=4
wyzn x i zmieniasz znak(bo przenosisz na druga str 2y ;
x=3-2y
2x+5y=4
i teraz pods pod x w drugim rownaniu to co ci wyszlo w pierwszym;)
2(3-2y)+5y=4 - i rozwiazujesz;)

2; metoda przeciwnych wspolczynnikow - tzn ze musisz znalezc przeciwna liczbe np masz rownanie;
2x + 3y = 5
2x + 5y = 5
musisz miec przeciwna liczbe wiec np 1 rownanie mnozysz prze -1 . 2x + 3y = 5*-1 (drugie rownanie przepisujesz bez zmian i wychodzi;
-2x - 3y=-5
2x + 5y = 5 -masz przeciwne liczby i teraz dodajesz tak jak pisemnie ;
0 +2y=0
i wyszlo ze ; 2y=O czyli rownanie nie ma akurat rozw;D pff no chyba zrozumiesz chciaz troche;PP