Odpowiedzi

2009-12-20T19:19:17+01:00
Rysujesz uklad wspolrzednych i zaznacasz punkty (mam nadzieje ze to umiesz)
Chcac obliczyc dlugosc boku musimy posluzyc sie twierdzeniem pitagorasa
Jesli chcesz obliczyc dlugosc boku |AB| musisz po osi x dojsc do punktu 7 i po osi y na 4.
Podobnie musisz zrobic z kazdym innym bokiem, a potem obliczyc pole trojkata ze wzoru na pole trojkata czyli (a*h) : 2
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-20T19:25:54+01:00
P = 1/2 * a * h
P =1/2 * 4cm * 3,3cm
P = 2cm * 3,3cm
P = 6,6 cm^2

A tutaj rozpisane elegancko(trochę niewyraźnie) :

http://i50.tinypic.com/2mpeclh.jpg
2009-12-20T19:28:30+01:00
Trójkąt ABC znajduje się w kwadracie o wierzchołkach:
C=(-1,8), D=(7,8), E=(7,0), F=(-1,0)
Obliczamy pole tego kwadratu:
P=8*8=64
Pole trójkąta jest równe polu kwadratu minus pole trójkątów:
CDB, BEF, AFC
Obliczamy pole trzech trójkątów:
CDB → 8*4÷2 = 16
BEF → 7*4÷2 = 17
AFC → 8*1÷2 = 4
Obliczamy sumę ich pól i odejmujemy ją od pola kwadratu:
64 - (16 + 17 + 4) = 27
Pole trójkąta jest równe 27