Odpowiedzi

2009-12-20T19:22:55+01:00
A co to Bielan .. ?

Napisz mi w wiadomosciach coś o tym to ci napiszę
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-20T21:01:41+01:00
W trasę wycieczki turystycznej po Bielanach warto wpleść elementy przyrodnicze. Tereny Akademii Wychowania Fizycznego, rezerwat przyrody Las Bielański, Park i Las Młociński, Las Bemowski oferują bezpośredni kontakt z przyrodą, parogodzinny pobyt w lesie jest równie atrakcyjny jak zwiedzanie obiektów zabytkowych. Dobrze oznakowane i opisane ścieżki przyrodnicze (jedna znajdująca się w Lesie Bielańskim, druga w Parku Młocińskim) mogą stanowić relaksujący przerywnik w zwiedzaniu zabytkowego kompleksu przy ul. Dewajstis, czy sieci przedwojennych, nastrojowych uliczek Starych Bielan.

Wiosenną porą przejście trasy młocińskiej, warto rozpocząć o świcie, można wtedy posłuchać (a jak się ma dużo szczęścia także zobaczyć) śpiewające, należące do różnych, często chronionych gatunków, ptaki. Można też na tej trasie zaobserwować żerujące o świcie na łące śródleśnej, jeleniowate lub dziki.
Ścieżka przyrodnicza w Lesie Bielańskim prowadzi głównie przez różne zbiorowiska leśne: las robiniowy, grąd wysoki, łęg wiązowo-jesionowy, grąd niski czy reliktowe olsze. Oznakowana trasa ścieżki nie omija także innych miejsc, wartych zobaczenia. Zespół klasztorny kamedułów z kościołem, grobem Stanisława Staszica i eremami, zabytkowe źródełko, obudowane zaprojektowaną w 19. wieku konstrukcją (z tzw. czerwonego piaskowca wąchockiego), urozmaicają leśną trasę.
Powyższe miejsca warte są polecenia jeszcze z tego względu, że połączone są ze sobą drogami rowerowymi, umożliwiającymi szybkie przemieszczanie się. Sieć dróg rowerowych na Bielanach jest dość gęsta, ma ok. 21 km długości.