Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-09-14T18:27:10+02:00
Zad 1
Musisz podzielic ilosc chlopcow przez calosc klasy i razy 100 % czyli
10 : 11 * 100% = w przyblizeniu 91%

Zad2
zamieniasz kilogramy na gramy, a procent na ulamek dziesietny i mnozysz

1kg = 1000g
27%= 0,27

czyli 1000 * 0,27 = 270 g
2009-09-14T18:27:54+02:00
2)

100% = 1000
27% = x

x (1000 * 27 )/ 100 = 27000 / 100 = 270 g

1)

100% = 11
x = 10

x = (100 * 10 )/ 11 = 1000 / 11 = 90,9 % - chłopcow i 9,1 % dziewcząt



2009-09-14T18:32:57+02:00

1)W klasie jest 10 chłopców i 1 dziewcząt. Jaki procent klasy stanowią chłopcy a jaki dziewczęta ?

2)Ser zawiera 27% tłuszczu. Ile gramów tłusczu zawiera 1kg sera ?

AD1)

10+1=11

11-100%
1 - x
100% * 1 100
x=--------------------------------= ----------------------=9,09%
11 11
(procent dziewczyn)


100%-9.09%= 90.91% (procent chłopców)

Ad2) 1kg-100dag

100dag-100%
x - 27%
100dag *27%
x=--------------------= 27dag (tyle zawiera tłuszczu)
100%