Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-20T19:26:24+01:00
Opis- opisanie jakiejś rzeczy, napisanie o jej wyglądzie cechach
personifikacja- nadanie cech ludzkich (od person)
w ogóle- zależy od kontekstu oznacza wcale lub coś opisane bez szczegułów
ponieważ- słowo, którego używamy zanim wyjaśnimy dlaczego (coś się stało)
2009-12-20T19:29:50+01:00
OPIS-
jedna z głównych form wypowiedzi (obok opowiadania) w utworze narracyjnym, w liryce zaś jeden z komponentów monologu lirycznego. Opis prezentuje statyczne elementy świata przedstawionego: przedmioty, postacie, tło, w sposób szczegółowy wymieniając ich składniki. Funkcją opisu może być informacja, charakterystyka postaci, przedstawienie tła zdarzeń. Elementy opisu często przenikają się z opowiadaniem tak, że trudno je rozdzielić, istnieje też wiele form przejściowych między tymi dwoma sposobami wypowiedzi

W OGÓLE - 1. wcale 2. w całości, w odniesieniu do ogółu

PERSONIFIKACJA - 1. «postać uosabiająca coś»
2. «przypisywanie przedmiotom, zjawiskom, pojęciom abstrakcyjnym cech ludzkich; też: przedstawianie w postaci ludzkiej pojęć, zjawisk przyrody itp.»

PONIEWAŻ - spójnik wyrażający przyczynę czegoś;
z takiego powodu, że...
1 1 1