KRÓTKIE ZADANIA, LUDZIE ogarniajcie!

mam do tego diagram kołowy : 78%- azot, 21% - tlen, 1% - pozostałe składniki (czyli dwutlenek węgla, gazy szlachetne, para wodna)

a) w balonie jest 40 litrów powietrza. Oblicz, ile litrów tlenu znajduje się w tym balonie. Skład powietrza przedstawiony jest na diagramie kołowym.
b) A ile litrów tleny byłoby w balonie o pojemności 240 litrów?
OBLICZENIA

DRUGIE:

W dwudniowej konferencji na temat ochrony środowiska brało udział 360 osób.
a) Pierwszego dnia pracowano w czterech grupach tematycznych, które liczyły odpowiednio: 180, 90, 60 i 30 osób. Narysujcie diagram słupkowy(jak nie wiecie co to, wpiszcie w google), przedstawiający te dane (też paint albo jakiś program)
b) W drugim dniu pracowano w pięciu grupach, które liczyły: 100, 75, 110, 50 i 25 osób. Tak można narysować diagram, przedstawiający nowy podział na grupy? Wykonajcie ten diagram (paint itp.)

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-20T19:55:48+01:00
1.
A)21%-0,21
40l×0,21=8,4l-Tlen
B)0,21×240l=50,4l
2.
2009-12-20T21:10:21+01:00
Zadanie 1. ( x - pomnożyć )
a)
Dane:
40 litrów powietrza
tlen - 21% = 0,21

Obliczenia:
0,21 x 40 = 8,4 litra powietrza

Odp. W balonie jest 8,4 litra tlenu.

b)
Dane:
40 litrów powietrza
tlen - 21% = 0,21

Obliczenia:
0,21 x 240 = 50,4 litra powietrza

Zadanie 2 jest zrobione w załączniku.