Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-20T19:49:10+01:00
Porost listkowaty - to porost,który jest wyraźnie grzbieto-brzusznie spłaszczony na kształt listka. Składa się z jednego lub kilku płatków (listków), przytwierdzonych do podłoża fałdami dolnej strony plechy lub chwytnikami. Przedstawicielami porostów listkowatych są m.in.: pawężnica drobna Peltigera didactyla , złotorost postrzępiony Xanthoria candelaria i złotlinka jaskrawa Vulpicida pinastri.

Porost krzaczkowaty - złożony jest z gałązek o różnym kształcie, od nitkowatych i obłych, po taśmowate, przyczepionych do podłoża zwykle tylko w jednym punkcie. Gałązki mogą wznosić się do góry, jak u chrobotka strzępiastego Cladonia fimbriata , zwisać, jak u włostki brązowej Bryoria fuscescens lub płożyć się po podłożu, jak u obrostnicy rzęsowatej Anaptychia ciliaris.

wzorzec geograficzny - skorupiasty porost, o plesze spękanej, z drobnymi czarnymi owocnikami; tworzy duże, zielonożółte płaty (podobne do map) na bezwapiennych górskich głazach.

misecznica - rodzaj skorupiastych porostów, jest wiele gatunków nadrzewnych i naskalnych, w Polsce m.in. brązowa.
33 4 33
2009-12-20T20:08:15+01:00
Porosty listkowate swym wyglądem przypominają listki. Składają się z jednego lub kilku płatków (listków). Do podłoża przymocowane są chwytnikami.
Porosty krzaczkowate są największe, mogą osiągać długość do 30 cm. Wznoszą się, zwisają lub odstają od podłoża. Czasami wyglądają jak wiszące z gałęzi czy pni "brody". Porosty są różnie ubarwione. Mogą być: białe, szare, żółte, zielone, pomarańczowe, oliwkowe, brunatne, a nawet czarne.
Wzorzec geograficzny to będą tylko te żółtocytrynowe rozetki z czarnymi nieregularnymi plamami w środku. Pozostałe to inne gatunki. Ale jakie to już ciężko powiedzieć.wzorzec geograficzny (Rhizocarpon geographicum), skorupiasty porost, o plesze spękanej, z drobnymi czarnymi owocnikami; tworzy duże, zielonożółte płaty (podobne do map) na bezwapiennych górskich głazach.
69 1 69
2009-12-20T21:53:07+01:00
Porost krzaczkowaty - złożony jest z gałązek o różnym kształcie, od nitkowatych i obłych, po taśmowate, przyczepionych do podłoża zwykle tylko w jednym punkcie. Gałązki mogą wznosić się do góry, jak u chrobotka strzępiastego Cladonia fimbriata , zwisać, jak u włostki brązowej Bryoria fuscescens lub płożyć się po podłożu, jak u obrostnicy rzęsowatej Anaptychia ciliaris.

wzorzec geograficzny - skorupiasty porost, o plesze spękanej, z drobnymi czarnymi owocnikami; tworzy duże, zielonożółte płaty (podobne do map) na bezwapiennych górskich głazach.

misecznica - rodzaj skorupiastych porostów, jest wiele gatunków nadrzewnych i naskalnych, w Polsce m.in. brązowa.

Porost listkowaty - to porost,który jest wyraźnie grzbieto-brzusznie spłaszczony na kształt listka. Składa się z jednego lub kilku płatków (listków), przytwierdzonych do podłoża fałdami dolnej strony plechy lub chwytnikami.

4 5 4