Odpowiedzi

2009-12-20T19:53:28+01:00
Skawiński był człowiekiem który wciąż szukał swojego miejsca na ziemi ale prześladowało go jakieś fatum. Był spokojnym, pracowitym człowiekiem, odpowiedzialnym. Na starość postanowił zająć się pracą latarnika bo chciał spędzić swoje ostanie lata wżycia w spokoju. Jednak pod wpływem czytania książki "Pana Tadeusza" wzruszył się dogłębnie, znalazł to co wypełniło jego pustkę w życiu, poczuł ulgę lecz również poczucie winy że zapomniał o ojczyźnie. Był sprawiedliwym człowiekiem który szukał szczęścia w życiu. Wszędzie ale nie w ojczyźnie...
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-20T21:37:15+01:00
Główny bohater to stary Polak, tułacz poszukujący spokojnej posady w miejscu, gdzie mógłby zamieszkać na stałe. Urodził się w Polsce. Wiódł burzliwe życie, walczył w wielu wojnach oraz powstaniach (powstanie listopadowe, wojna secesyjna itd). Następnym etapem jego życia było "szukanie swego miejsca" - podejmował się wówczas wielu zawodów był m.in. harpunnikiem, poszukiwaczem diamentów, posiadał fabrykę cygar oraz wielu innych. Wszystkie te stanowiska tracił w tajemniczych okolicznościach, sam sobie tłumaczył to prześladującym go pechem. Przełomowym momentem w jego życiu było objęcie pracy latarnika w Aspinwall. Tam odnalazł swój upragniony spokój i wiódł ascetyczne życie praktycznie nie wychodząc z latarni. Jego prawdziwe imię nie jest znane. W noweli podawane jest imię angielskie - John, które pada podczas rozmowy Skawińskiego z Izaakiem Falconbridge.
1 5 1