Odpowiedzi

2009-12-20T19:47:03+01:00
Według tradycji, Jakub Mniejszy zmarł śmiercią męczeńską przez ukrzyżowanie w mieście Ostrakine w Egipcie Dolnym. Inne źródła podają, że został strącony z wieży świątyni jerozolimskiej, ukamienowany, a następnie dobity pałką.
pozdrawiam
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-20T19:48:46+01:00
Św. Jakub Mniejszy – jeden z 12 apostołów Jezusa Chrystusa, syn Alfeusza. Autor Listu św. Jakuba. Jest czasem identyfikowany z Jakubem Sprawiedliwym. Jego matką była prawdopodobnie Maria-świadek ukrzyżowania i zmartwychwstania, a bratem Józef.
Według tradycji, Jakub Mniejszy zmarł śmiercią męczeńską przez ukrzyżowanie w mieście Ostrakine w Egipcie Dolnym.
1 5 1
2009-12-20T19:52:02+01:00

O śmierci św. Jakuba pisze znany historyk żydowski, Józef Flawiusz. W 62r. w czasie, gdy w Judei nie było rzymskiego namiestnika, ponieważ jeden umarł, a drugi był dopiero w drodze, arcykapłan Ananos zwołał Sanhedryn i postawił przed sądem Jakuba oraz kilku innych. Oskarżył ich o naruszenie prawa i skazał na ukamienowanie. Hegezyp dodaje, że podczas kamienowania pewien folusznik doskoczył do apostoła i uderzył go pałką w głowę. W ten sposób go dobił. Euzebiusz tymczasem podaje, że najpierw strącono św. Jakuba z wieży świątyni żydowskiej w Jerozolimie.
Inne źródła podają że zmarł śmiercią męczeńską przez ukrzyżowanie w mieście Ostrakine w Egipcie Dolnym .
2 3 2