Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-20T20:20:24+01:00
Rafa koralowa

Nagromadzenie szkieletów organizmów morskich .
Są utwardzane przez zawarte w wodzie sole mineralne.
Najczęściej współczesne rafy zbudowane są ze szkieletów korali.
Rafy zazwyczaj mają kształt atolu lub bariery koralowej.
Największą rafą koralową jest Wielka Rafa Koralowa u wschodnich wybrzeży Australii.
Pierwsze budowle rafowe pojawiły się we wczesnym kambrze.
Korale rafotwórcze potrzebują ciepłej wody o temperaturze od 18 do 35°C.
Woda musi być dość ruchliwa, tak by do organizmów docierało pożywienie.
Zanieczyszczenia wody utrudniają powstawanie raf.


W załączniku dodaję zdjęcie rafy.
2009-12-20T21:50:49+01:00
Zaczynamy!

Rafa koralowa:-Niektóre z nich cechuje się pochodzeniem organicznym,powstających w ciepłych morzach strefy międzyzwrotnikowej w których woda nigdy nie spada poniżej 18 stopni C.Zbudowane są przede wszystkim ze szkieletów i mszywiołów,a także wrośniętych w nie cząstek kostnych innych organizmów morskich ,przede wszystk9im ryb,małż ,ślimaków oraz żwiru ,piasku i mułu wapiennego.Tworzą różne formy:wyróżniamy rodzaje raf koralowych przybrzeżne,rafy barierowe i atole.Według uznawanej do dziś teorii,zapoczątkowanej w 1842przez Darwina rozwijają się dzięki wolnemu stopniowemu zanurzaniu się lądu lub wolnemu podnoszeniu się poziomu morza.

Jak co możesz skrócić,lub dodać Twoja opinię np. jest to niewyobrażalne zjawisko ,chciałabym to zobaczyć,jest to piękne itp. ;d
Pozdrowienia Juśśka;*