Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-20T20:10:06+01:00
Dane:
a = 0,8 m = 8dm
b = 0,5 m = 5dm
h = 0,6 m = 6dm

V= 8*5*6
V= 240 dm szesciennych

2/3 z 240 = 160 l


Odp.Musiałby wlać 160 litrów wody
1 5 1
2009-12-20T20:11:09+01:00
Dane:
a = 0,8 m = 8dm
b = 0,5 m = 5dm
h = 0,6 m = 6dm

Szukane:
V
⅔V

Wzór:
V = a * b * h
⅔V = (V/3) * 2

Rozwiązanie:
8dm * 5dm * 6dm = 240dm³

1l=1dm³

240dm³ = 240l

(240l/3) * 2 = 80l * 2 = 160 l

Odpowiedź:
Chłopiec musi wlać 160l wody.
2009-12-20T20:32:44+01:00
V₁= a × b × c
V₁= 80 cm × 60 cm × 50 cm
V₁= 240 000 cm ³
V₁= 240 dm ³
V₁= 240 l
⅔ z 240 l = ⅔ × 240 = 480/3 = 160 l
Odp. Musi wlać 160 l wody.