Samochód rusza ze skrzyżowania z przyśpieszeniem 3 m/s2
Oblicz jak długo może trwać taki ruch przyśpieszony, jesli na tej drodzie obowiązuje ograniczenie prędkości do 50 km/h
Oblicz drogę przebytą przez samochód do chwili osiagniecia tej wartości.

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-20T20:17:51+01:00
Dane:
a=3m/s2
v=50km/h≈13,89m/s

t?
t=v/a=(13,89m/s)/(3m/s2)=4,63s

s=v₀t+(at²)/2=0*4,63s+[3m/s² * (4,63s)²]/2≈32,16m

P.S Liczę na Naj ;)
2009-12-20T20:18:50+01:00
A=Δv÷t
t=Δv÷a
t=50km/h÷3m/s²
t=13.88888889÷3m/s²
t≈4,6s
2009-12-20T20:20:38+01:00
A = 3 m / s^2
v = 50 km / h = 13,9 m / s
v = a * t
t = v / a
t = 4,6 s
s = (a * t^2) / 2
s = 32,2 m