Podkreśl te zdania, które można przekształcić na zdania z imiesłowami. Przekształć je i zapisz. Pamiętaj o przecinkach.
a)Kiedy biegł korytarzem, nie zauważył rozlanej herbaty.
b)Kiedy usłyszał o sprawdzianie, gazeta wypadła mu z rąk.
c)Nagle usłyszałem cichy głos , który dochodził zza drzwi.
d)Włosy, które opadały jej na ramiona, zasłaniały twarz.
e)Kiedy wrócił ze szkoły, usiadł przed telewizorem.
f)Kiedy odrabiałem lekcje, zadzwonił telefon.
g)Po przeczytaniu książki doszedłem do wniosku, że jest ciekawa.
h)Gdy myślałem o filmie, przypomniała mi się pewna zabawna historia.
........................................

Pilnie potrzebuję.

2

Odpowiedzi

  • Użytkownik Zadane
2009-12-20T20:30:12+01:00
A)Kiedy biegł korytarzem, nie zauważył rozlanej herbaty.
b)Usłyszawszy o sprawdzianie, gazeta wypadła mu z rąk
c)Nagle usłyszałem cichy głos , który dochodził zza drzwi.
d)Włosy, opadające jej na ramiona, zasłaniały twarz
e)Wróciwszy ze szkoły, usiadł przed telewizorem
f)Kiedy odrabiałem lekcje, zadzwonił telefon.
g)Przeczytawszy książkę doszedłem do wniosku, że jest ciekawa
h)Myśląc o filmie, przypomniała mi się pewna zabawna historia

;)
........................................
2 3 2
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-20T20:32:11+01:00
A) Biegnąc korytarzem, nie zauważył rozlanej herbaty.
b) Usłyszawszy o sprawdzianie, gazeta wypadła mu z rąk.
c) ---------------------------------------------------------------
d) ---------------------------------------------------------------
e) Wróciwszy ze szkoły, usiadł przed telewizorem.
f) Odrabiając lekcje, zadzwonił telefon
g) Przeczytawszy książkę, doszedł do wniosku, że jest ciekawa
h) Myśląc o filmie, przypomniała mi się pewna zabawna historia.




Niedawno miałem z tego spr ;))