Staś ze wswym braem często bawią się w piasokownicy. Tata kupił chłopcom nowe wiaderka w kształcie walca. Wiaderko Stasia ma 14 cm średnicy i 20 cm wysokości ,a wiaderko brata ma 18 cm średnicy i 16 cm wysokości. W wiaderku którego z chłopców zmieści się więcej piasku i o ile cm³. Zapisz wszystkie obliczenia do obliczen przyjmij Pi w przyblizeniu 3.

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-20T20:43:49+01:00
Staś
V=3*7*7*20=21*7*20=2940cm3
Brat
V=3*9*9*16=27*9*16=3888cm3

W wiaderku brata stasia zmiesci sie wiecej piasku o 948cm3
2009-12-20T20:43:59+01:00
V1-wiaderko Stasia
V2-wiaderko brata
π=3
V=πr²*h
V1=π(1/2*14)²*20=7²*20π=49 *20*3=2940cm³

V2=π(1/2*18)²*16=9²*16π=81*16*3=3888cm³

3888-2940=948cm³
Więcej piasku zmieści się w wiaderku brata o 948cm³
1 5 1