Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-20T20:41:14+01:00
8+3=13
52/13=4 [cm]

|AM|=4x8=32 [cm]
|MB|=4x5=20 [cm]

3 3 3
2009-12-20T20:43:36+01:00

A|----------------------M--------------|B

dł=52cm
Stosunek:8:5

AM=8x
MB=5x

8x+5x=52
13x=52/13
x=4

AM=8*4=32cm
MB=5*4=20cm

Sprawdzenie:32+20=52cm
1 4 1
2009-12-20T20:59:24+01:00
Odcinek AB dzieli sie w stosunku 8:5, czyli na 8+5=13 odcinków
52 : 13 = 4

|AM|= 4 * 8 = 32 cm
|MB|= 4 * 5 = 20 cm