Odpowiedzi

2009-12-20T20:50:49+01:00
Eten-C2H4
Masa cząsteczkowa:
2*12+4*1=24+4=28u
Zawartość procentowa:] węgla-C
28---100%
24----x%

X%=2400/28
x=85,71%

Zawartość procentowa wodoru--H
28---100%
4-----x%
x=400/28
x=14,29%

2009-12-20T20:51:11+01:00
Eten- C2H4
mcz C2H4= 2*12u+4*1u= 28u

%C=24u/28u*100%= 2400/28 %=85,71%

%H= 4u/28u*100%= 400/28 %=14,29%

zamiast ukośników powinny być kreski ułamkowe,
a unity się poskracają
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-20T20:55:05+01:00
Eten - C2H4
C2H4=2*12u+4*1u=28u

mC2H4 - 100%
mC - x%
mC=24u
x=(24/28)*100%
x=86%
100%-86%=14%

Odp: Zawartość procentowa węgla w etenie wynosi ok.86% a wodoru 14%.