Jest mi potrzebne na dziś.
Z podanych zdań wypisz imiesłowy i określ ich rodzaj.
Rozwiązawszy to zadanie, musiałem odpocząć.
Szukam odpowiedzi na pytania, dręczące mnie od dawna.
Oglądając ulubiony serial, robiła szalik na drutach.
Chciałbym kupić obraz, namalowany przez Jana Matejkę.
Zawsze opowiadasz dowcipy, doprowadzające mnie do szału.

............................... - ........................................
.............................. - ........................................
.............................. - ........................................
.............................. - ........................................
.............................. - ........................................

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2009-12-20T20:57:52+01:00
Rozwiązawszy to zadanie, musiałem odpocząć.
rozwiązawszy- im.przysłówkowy uprzedni

Szukam odpowiedzi na pytania, dręczące mnie od dawna.
dręczące-im. przymiotnikowy czynny

Oglądając ulubiony serial, robiła szalik na drutach.
oglądając-im. przysłówkowy współczesny

Chciałbym kupić obraz, namalowany przez Jana Matejkę.
namalowany-im.przymiotnikowy bierny

Zawsze opowiadasz dowcipy, doprowadzające mnie do szału.
doprowadzające- im. przymiotnikowy czynny

;))
1 4 1
2009-12-20T20:58:48+01:00
Rozwiązawszy to zadanie, musiałem odpocząć.
Szukam odpowiedzi na pytania, dręczące mnie od dawna.
Oglądając ulubiony serial, robiła szalik na drutach.
Chciałbym kupić obraz, namalowany przez Jana Matejkę.
Zawsze opowiadasz dowcipy, doprowadzające mnie do szału.

rozwiązawszy - przysłówkowy uprzedni
dręczące - przymiotnikowy czynny
oglądając - przysłówkowy współczesny
namalowany - przymiotnikowy bierny
doprowadzające - przymiotnikowy czynny