Proszę o napisanie charakterystyke Skawinskiego ( H. Sienkiewicz ''latarnik'')
ale teraz tak;
1. od tego zależy moja ocena na półrocze
2. pani od polskiego sprawdza czy zadanie nie jest spisane z neta więc musi być napisane swoimi słowami
3. to zadanie potrzebuje miec rozwiazane do 12 w nocy bo jutro musze oddac dobrze ze sobie choc teraz przypomnialam

Bardzo prosze o rozwiązanie tego zadania!! ;******
będe baaardzo wdzięczna.

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-20T21:17:58+01:00
Skawiński to niezwykły człowiek. Był przede wszystkim patriotą, który szedł wszędzie tam, gdzie toczy się walka o wolność:
Oto bił się w czterech częściach świata.
Pracowity i uczciwy, nieraz dorabiał się grosza i zawsze tracił go wbrew wszelkim przewidywaniom i największej ostrożności.
Było w nim jeszcze i to dziwnego, że po tylu zawodach zawsze był pełen ufności i nie tracił nadziei, że jeszcze wszystko będzie dobrze.
do tych pagórków leśnych, do tych łąk zielonych”,
1 5 1
2009-12-20T21:32:48+01:00
Hmm.. Ja mam tu notatkę z lekcji, więc powinno być dobre, ale nie jestem w stu procentach pewna, czy to bedzie dobre.
Skawiński zanim przyjął posadę latarnika był
- kopaczem złota w Australii
-poszukiwac diamentów w Afryce
-strzelec rządowy w Indiach wschodnich
-Gospodarowanie na farmie
- handel z dzikimi plemionamizamieszkującymi wnetrze Brazylii
-prowadzenie warsztatu kowalskiego w Akansas
- zaciagniecie sie na statek w charakterze majtka
-praca na wielorybniku, jako charpunnik
- załozenie fabryki cygar
Skawiński nie był nierozgarnięty, ani leniwy, nie załamyław się łatwo, był człowiekiem światłym. Miał pieniądze, skoro kupił farmę, a potem założył fabryke cygar. Skawiński nie był szczęśliwy, Skawiński chciał być szczęsliwy tzn. zagłuszyć to, co nie pozwalało mu osiągnąć równowagi, co było niepokojem, tworzyło ciągły stan napięcia, co było nieustannie odczuwalnym dyskomfortem - to była pamięć ojczyzny, do której nie mógł wrócić. "Pan Tadeusz" sprawił, że magia ojczyzny odzyskała całą swoją siłę.