Odpowiedzi

2009-12-20T21:01:22+01:00
A)
alfa = x
betta = x+30 stopni
x+x+30=180
2x+30=180
2x=150
x=75
b)
alfa=x
betta=3x
x+3x=180
4x=180
x=180 : 4
x = 45
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-20T21:00:49+01:00
A.)
JEDEN Z KĄTÓW PRZYLEGŁYCH MA O 30 STOPNI WIĘCEJ OD DRUGIEGO. OBLICZ MIARY TYCH KĄTÓW.

x + x+30=180
2x=150/2
x=75
jeden ma: 75 stopni
drugi 75+30=105 stopni

B.)
JEDEN Z KĄTÓW PRZYLEGŁYCH MA TRZY RAZY WIĘKSZĄ MIARĘ OD DRUGIEGO. OBLICZ MIARY TYCH KĄTÓW.
x+3x=180
4x=180/4
x=45
jeden ma:45 stopni
drugi ma:45*3=135stopni
2 5 2