Odpowiedzi

2009-12-20T21:06:55+01:00
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-20T21:07:11+01:00
Mamy tu generalnie do czynienia z łączeniem równoległym trzech gałęzi:
- z 1 żarówką
- z 2,3,4 żarówką
- 5,6 żarówką

W łączeniu równoległym napięcie na poszczególnych gałęziach jest stałe, więc o jasności świecenia decydować będzie natężenie.
A natężenie będzie tym większe im mniejszy będzie opór na gałęzi.
A najmniejszy opór stawiać będzie jedna żarówka i ona będzie świecić najjaśniej.

Odp. żarówka nr 1
3 5 3