Napisz wywiad ( min. 10 pytań i odp. ) . Wybierz sobie temat jeden w dwóch podanych .(:


1. Bezwzględny władca - wywiad z Kreonem bohaterem książki Sofoklatesa.

2. Ciężko jest być czarodziejem- wywiad z Harrym Potterem.


Prosze szybkoo ;dd potrzebne na jutrO .;dd

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2009-12-20T21:35:10+01:00
Dzisiejszym gościem, z którym mamy okazje rozmawiać jest nie kto inny, jak nastoletni czarodziej-Harry Potter.
-Dzień dobry Harry. Czy mogłabym ci zadać kilka pytań dotyczących twojego `czarodziejskiego` życia?
-Oczywiście, pytaj o co tylko chcesz

- Jak to jest czarować?
-To bardzo przyjemne, niezwykłe uczucie. Kto miał kiedykolwiek styczność z czarami, ten wie o co chodzi

- Czy czarowanie to `ciężki kawałek chleba` ?
-Owszem... Gdy używa się magii trzeba spełniać 3 warunki: ostrożność, rozwaga i odpowiedzialność

-A gdy jakiś czar nie zadziała?
-Działa zawsze,ale czasami ma skutki uboczne, które są trudne do usunięcia.

- Czy kiedykolwiek miałeś wypadek przy magii?
-Tak, kiedyś zaczarowałem kolegę. Zanim czar prysł upłynęło dobrych 5 dni.

- Czy często używasz magii?
-Tak, nie ma dnia, żebym się nią nie posługiwał.

-Magia, to jednak pewne niebezpieczeństwo?
-Oczywiście, czarując-ryzykujesz.

-A twoi koledzy?
-Gdy dowiedzieli się o magii, zareagowali różnie. Jedni spokojnie, drudzy byli zupełnie zaskoczeni.

-Chciałbyś być zwykłym chłopcem?
-Czasami o tym marzę. Bywa tak, że używając magii wpadam w różne tarapaty. Wtedy chce się pozbyć wszelkich czarów.

-Czary to to co kochasz ?
-Tak. Mimo wszelkich niepowodzeń i wpadek to moje życie.

-Czyli masz do tego sentyment?
-Oczywiście. Mimo wszelkich kłopotów, nie potrafiłbym żyć bez magii.

-Dzięki tobie ja, jak i czytelnicy dowiedzieliśmy się dużo o magii. Dziękujemy
-Opowiadać o czarach to dla mnie sama przyjemność. Nie ma za co.
6 4 6
2009-12-20T21:38:03+01:00
- Witam
- Dzień dobry
- Harry Potterze, czy ciężko jest być czarodziejem
- Zależy w jakim sensie. Pośrednio tak, ponieważ muszę się wiele uczyć z moich ksiąg magii w Hogwarcie
- Czy ta wiedza jest ciężka?
-Tak musze sie sporo uczyć
-Jakiego jezyka uzywasz do zaklec?
-Łaciny
-Czy to trudny jezyk?
-Tak, jest tam bardzo wiele czasow. Trzeba wiedziec jak odmieniac w kilku deklinacjach, co to sa koniugacje itd.
-Ile jest tam czasow?
-20
-To strasznie duzo. Wiemy juz, ze nauka czarodzieja jest ciezka, jak jest w zyciu?
-Jestem sławnym czarodziejem, to mnie czasem przytlacza. Ciagle wystepuje w wywiadach. Paparazzi mnie przesladuje. Wiele razy jestem w Proroku codziennym
-Nie chcesz tej sławy?
-Sława jest dobra, ale czasem chciałbym się od niej odizolować
- Czyli ciezko jest byc czarodziejem?
- Po dłuższym zastanowieniu, myślę że jednak tak
-Dziekuje za wywiad
-Do zobaczenia
6 4 6
2009-12-20T21:44:05+01:00
2. Ciężko jest być czarodziejem- wywiad z Harrym Potterem.

Ja: Dzień dobry, panie Potter. Mam na imię ... i chciałabym przeprowadzić z panem wywiad do szkolnej gazetki.
Harry Potter: Witam. Ależ oczywiście.
J: Zadam więc pierwsze pytanie. Czy trudno jest być czarodziejem?
HP: Tak. Czasami jest bardzo trudno ale nie ma sytuacji bez wyjścia.
J: A co w tym jest najtrudniejsze?
HP: Hmm... Moim zdaniem to, że w jakiejś trudnej sytuacji możemy pomylić zaklęcia czy możemy wypowiedzieć je zbyt późno.
J: Czy zdarzyło się kiedyś pomylić panu zaklęcia?
HP: Dotychczas przydarzyły mi się takie omyłki ale na szczęście jedynie w sali lekcyjnej, przy próbach.
J: Co wyróżnia pana z tym że jest pan czarodziejem?
HP: Cóż, na pewno to, że umiem czarować. Przyznam wszak, że jest to bardzo przydatne.
J: A na przykład w jakich sytuacjach?
HP: Przykładem może być walka z Voldemortem czy Snape'm. Ale również przydaje się w różnych innych domowych sytuacjach.
J: Ile prób musiał pan przejść by w końcu zabić Lorda Voldemorta?
HP: Nie zliczoną ilość. Z resztą po co to liczyć. Skupiałem się głównie na treningach a nie na liczeniu ich ilości.
J: Ma pan rację. A co panu sprawiało największy problem?
HP: Może to, że trzeba było zapamiętać tyle różnych zaklęć. No i jeszcze pamiętać ich znaczenie tzn. pamiętać które do czego służy.
J: Czy jeśli miałby pan możliwość zaczęcia wszystkiego od początku, spróbował by pan?
HP: Myślę, że nie. Dobrze mi z tym co osiągnąłem w tej chwili choć na pewno znalazły by się momenty które wymagały by poprawy. Ale myślę, że to co mam jest dobre.
J: Czy jeśli miałby pan możliwość uratowania rodziców, wahałby się pan choć przez chwilę?
HP: Oczywiście, że nie. Sądzę, że Lilly i James byliby dla mnie wszystkim i nigdy nie wahałbym się. Byłaby to lepsza rodzina od tej w której się wychowałem.
J: Planuje pan jakieś większe sprawy realizować w przyszłości jako czarodziej?
HP: Myślę, że jeszcze wszystko przede mną. Zawsze mogę decyzję podjąć troszkę później ale na dzień dzisiejszy nie mam takich zamiarów.
J: Bardzo dziękuję panu za wywiad.
HP: Ja również.
J: Do widzenia.
HP: Do widzenia.
5 5 5