Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-20T21:29:08+01:00
Ewelina kupiła w kwiaciarni dwa tulipany, trzy róze i a goździków.Tulipany były po(x+6) zł za sztuke,roze -o 4zl drozsze, zas gozdziiki - o n zł tansze od roz . Ile zlotych Ewelina zaplacila za kawiaty?

2 tulipany po (x+6) zł daje 2*(x+6) = 2x+12
3 róże po x+6+4 zł daje 3 * (x+6+4) = 3x + 30
a goździków po (x+6+4-n)zł daje a * (x+10-n) = ax + 10a - an

W sumie mamy:

2x + 12 + 3x + 30 + ax + 10a -an =
5x + 42 + ax + 10a - an
46 4 46
2009-12-20T21:29:57+01:00
2(x+6)+3(x+10)+a(x+6+4-n)=2x+12+3x+30+ax+6a-an+4a=5x+42+ax+10a-an
18 4 18