Samochód jechał ruchem jednostajnie przyspieszonym i w końcu trzeciej sekundy jego szybkość wynosiła V=6m/s. jaką odległość przejechał samochód w ciągu tej trzeciej sekundy, jeżeli jego szybkość początkowa była V0=0m/s?

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-20T21:25:23+01:00
V = 6 m/s
t = 3 s
v = a * t
a = v / t
a = 6 / 3 = 2 m / s^2
sIII = s3 - s2
sIII = ((a*3^2) / 2) - ((a*2^2) / 2)
sIII = 9 - 4 = 5 m
2009-12-20T21:40:42+01:00
Samochód jechał ruchem jednostajnie przyspieszonym i w końcu trzeciej sekundy jego szybkość wynosiła V=6m/s. jaką odległość przejechał samochód w ciągu tej trzeciej sekundy, jeżeli jego szybkość początkowa była V0=0m/s?

t=3s
V0=0m/s
Vk=6m/s
ΔV=6m/s-0m/s=6m/s

a=ΔV/t
a=6m/s:3s
a=2 m/s²

S3-droga jaką przejechał samochód w ciągu 3 sekund
S2-droga jaką przejechał samochód w ciągu 2sekund
S-droga jaką przejechał samochód w trzeciej sekundzie

S=S3-S2
S=2 m/s²*(3s)²/2 -2 m/s²*(2s)²/2
S=9m-4m
S=5m