Mam prace domowa z matmy :/ i nie wiem ock wiec mozecie to zrobic za mnie? :D
podaje przyklady
a) - (kreska ułamkowa) (na gorze kreski 12,1) a na dole 2 = ?
b) (kreska ulamkowa) na gorze -6,4 a na dole -8,8 =?
c) kreska ulamkowa na gorze 14 na dole -3 =?
d - kreska ulamkowa na gorze 7 na dole 0,5 =?
e) kreska ulamkowa na gorze -18 na dole 0,03 = ?
f) kreska ulamowa na gorze - 3,06 na dole -0,6 = ?
POMOZCIE :D

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-20T21:55:19+01:00
A) = 12 i 1/10 × 1/2= 121/10 × 1/2 = 121/10 = 12,1
b) = -6 i 4/10 : -8 i 8/10 = -64/10 × -10/88 = 640/880 = 0,7
c) = -4,6
d) = 7/1 × 10/5 = 70/5 = 14
e) = -18/1 × 100/3 = -1800/3 = -600
f) = -3 i 6/100 × -10/6 = -306/100 × -10/6 = 3060/600 = 5,1

Ten znak --> / robi za kreske ułamkową
2009-12-20T22:02:00+01:00
-12,1/2=-6,05
-6,4/-8,8=0,72
14/-3=-4,6
-7/0,5=-14
-18/0,03=-600
-3,06/-0,6=5,1
2009-12-20T23:18:27+01:00
A) (kreska ułamkowa) (na gorze kreski 12,1) a na dole 2 = 6,05
b)(kreska ulamkowa) na gorze -6,4 a na dole -8,8 = 0,72(72) w 0okresie
c)kreska ulamkowa na gorze 14 na dole -3 = -4,6(6)w okresie
d)kreska ulamkowa na gorze 7 na dole 0,5 =14 mnożymy przez odwrotność
e) kreska ulamkowa na gorze -18 na dole 0,03 = -600
f) kreska ulamowa na gorze - 3,06 na dole -0,6= 5,1