Odpowiedzi

2009-12-20T21:47:01+01:00
Przekątne rombu tworzą z jednym z boków kąty, których miary różnią się o 12* (stopni). Oblicz miary kątów tego rombu.

Przekątne są zarazem dwusiecznymi kątów w rombie, a zatem dzielą się na połowy. Kąty różnią się o 12⁰, to w trójkącie różnią się o 6⁰
Dzielą też romb na 4 trójkąty prostokątne,
Weżmy jesden z takich trójkątów
Kąty Δ:
x
x+6⁰
90⁰
x+x+6⁰+90⁰=180⁰
2x=90⁰-6⁰
2x=84⁰ /:2
x=42⁰
x+6⁰=48⁰
Zatem kąty rombu wynoszą:
96⁰, 96⁰, 84⁰,84⁰

3 3 3
2009-12-20T21:48:41+01:00
Α+12°=β
α+β+90°=180°
α+β=180°-90°
α+β=90°
α+α+12°=90°
2α=90°-12°
2α=78° /:2
α=39°
α+12°=β
39°+12°=β
β=51°

γ=2α=2*39°=78°
δ=2β=2*51°=102°

Odp.Kąty rombu wynoszą 78°,78°,102°,102°
3 4 3
Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2009-12-20T21:58:07+01:00
Kąty Δ:
x
x+6⁰
90⁰
x+x+6⁰+90⁰=180⁰
2x=90⁰-6⁰
2x=84⁰ /:2
x=42⁰
x+6⁰=48⁰
Zatem kąty rombu wynoszą:
96⁰, 96⁰, 84⁰,84⁰
2 1 2